Atheist Rap: Ne možeš svima biti po volji (intervju)
Za ovaj broj Pobune
odlučili smo da porazgovaramo sa momcima iz legendarnog benda Atheist Rap.
Svaki pokušaj da kažemo nešto više o njima u ovih nekoliko redova, bio bi
uzaludan, zato odmah prelazimo na pitanja.
RADULE: Drži nas to što nam
verovatno nisu sve lađe potonule, što još uvek postoje muzika i druženje i putovanja kao beg u neku
bolju stvarnost i uz porodicu i prijatelje čini sve ovo što nam se svima dešava
podnošljivijim. To što bendovi poput Krawa odustaju govori o zasićenju okolinom
koje se odražava na sam bend. Treba imati puno volje, snage i sreće pa
istrajati, a usput i ostati veran nekim svojim idealima.
ATZKE: Mislim da je
“penzija” luksuz koji ne može svako sebi dopustiti. A i pitanje je ko stvarno
prestaje, a ko pravi pauzu na neodređeno vreme. Mnogi su se vratili. Uvek ima
još nešto da se kaže, otpeva. Niko ne voli da ostane nedorečen, a mi se još i
trudimo da nikom ne ostanemo “dužni”.
ATZKE: Nikad ovde nije bilo sjajno i zato je
ovo dobra sredina za nove ideje. Svako stvara svoj mali svet i iz njega ili
samo posmatra, ili nešto radi. Mi se odlučili za ovo drugo.
RADULE: Raznorazne. Čitanje
između redova. Neverovanje političarima bez obzira na njihovu partijsku
pripadnost, što širi osmeh to dublje ruka u tuđem džepu. Biranje alternativnih
načina funkcionisanja društva, komunikacije, snalaženja u raznim situacijama.
Pobuna: Zašto
ste posvetili pesme trabantu i wartburgu, a ne fići i yugu? Jesu li ti
automobili imali neke posebne asocijacije?
RADULE: Tada još nismo
znali da će da nas na putu ka boljem sutra sačekati banda secikesa i ubica, a
bili smo svedoci pada “gvozdene zavese“ i procesa razdruživanja zemalja Istočne
Evrope bez ratova i uz manje pljačke. Trabant i Wartburg su bile pouzdane kante
koje su mahom obavljale svoju osnovnu funkciju prevoznog sredstva, većini nas
komične sprave koje su simbolizovale luzere. Kasnije su nas Fića i Yugo odvezli
putem nekih drugih bendova u bolje prekjuče.
ATZKE: Meni ne. Jednostavno, vrlo su inspirativni. Nismo prvi, a pogotovo ne
poslednji, koji su uvideli tematski potencijal
tih vozila. Definitivno su bili simbol jednog vremene, jednog sistema.
Pobuna: Da li postoji neki mlađi bend koji vam se svideo
i koji biste mogli izdvojiti?
RADULE: Ima puno bendova, dobrih bendova, ali one koji me pomeraju ne mogu svrstati u mlađe ili me ne pune toliko da ih posebno izdvojim. Može se to pripisati i tome što me je vreme pregazilo, pa su mi kriterijumi u klinču, ne pali me ni puka virtuoznost, ni lucidnost aranžmana, ni moćan tekst, ni samo ideja, nego bar tri i po od ta četiri, čega je bilo podosta devedesetih. Prvo što mi trenutno pada na pamet su Bolesna Štenad i Goatmare and the HellSpades.
Pobuna: Šta je gore, cenzura od vlasti devedesetih ili od
ove danas?
ATZKE: Najgora je autocenzura kritičkog mišljenja,
a ona je uvek postojala. “Samo da se nikom ne zamerim”. Pa ne možeš svima biti
po volji, a ako jesi: nešto nije u redu.
RADULE: Gora mi je cenzura
od propasti petog oktobra do danas, jer je većina kritičkog razmišljanja u tom
periodu marginalizovana ili potkupljena, pa sada
nemaš nijedan relevantan oslonac. Za vreme Miloševića si imao jasnu liniju
razdvajanja dobrog i lošeg, koja se njegovim nestankom smuljala tako da mi
sada izgleda da je sve deo Orvelovske priče u kojoj je sve podređeno isključivo
opstanku ovog nakaznog sistema i da svi igraju svoje odavno zadate uloge.
Žalosno mi je što su ljudima političari toliko zašli u svakodnevicu da se
većini čine kao nešto bitno, umesto da i njih i sve ovo odjebu za sva vremena i
promene pogled na uređenje društva uopšte, birajući principom direktne
demokratije stručne, časne, poštene, najbolje, a ne poslušne i kretene. Ali za
to je potreban i viši nivo svesti društva koji se ne postiže medijskim
ispiranjem mozga nego obrazovanjem i istinitim informisanjem, što nikako ne ide
u prilog trenutnoj eliti našeg društva, niti stvarnim držačima poluga vlasti
našeg drushtva. Žalosno je što se ne čuju ni mnogo umniji glasovi od naših.
Zato mi je muka od svega.
Pobuna: Zašto baš parodija na Tatoo od EKV-a?
RADULE: Jednostavno nas je
priča odvela predaleko. Počeli smo od prvog stiha i pokušali da opišemo
dotičnog lika i moguće situacije prouzrokovane pomenutim aktom, pa je Lažni
Dimitrije bio logičan izbor zaplitanja zapleta, a ujedno i osvrt na jedan od
bitnijih bendova sa ovih prostora.
ATZKE:
Nije to bila parodija na EKV, već je to bilo ismevanje onih koji bez udubljivanja slušaju muziku i u svojoj plitkosti čuju sve i svašta. Naš refren je samo posledica teško verovatnih sleda događaja u životu još jednog marginalca.
Pobuna: Kakvi
su vam dalji planovi? Neki novi materijal?
ATZKE: Album se uveliko
krčka. Treba još da se začini i ubaci u rernu da se zapeče na 250 (minimum).
Potom ide serviranje. Sačuvajte mesta i za desert.
Pobuna: Poruka mladim autorima...
LEKI: Verovatno su se dinosaurusi u periodu
nestajanja i neprilagođavanja na novonastale uslove osećali kao ja sada -
nesposoban, uplašen, zbunjen, ljut, sa naizmeničnim periodima napada panike i
apatije, tako da se ne osećam pozvan da dajem bilo kakve savete, a kamoli
poruke mladim autorima. Verovatno bi bilo pametnije da otvorim oči i uši i
osluškujem njih, možda naučim nešto korisno...
Arturo
Bandini
Коментари
Постави коментар