Pičke Vrište - Nedovršena priča (recenzija)

SAMOSTALNO IZDANJE
2014.

Melodični pankeri iz Zagreba donose prvo izdanje (mada iza sebe imaju neko­licinu demo snimaka) koje se sastoji od deset pesama i traje nešto malo duže od pola sata. Taman! Na prvo slušanje, pri­meti se da bend uspeva da razbije klasične pankerske šablone, pa njihov melodični pank dobija neobičan prizvuk – i dalje se drže jednos­tavnosti, ali se igraju sa malo drugačijim melodijama, pred-taktovima, čak se povre­meno sklone od klasičnog 4/4 takta, što je za ogromnu pohvalu za bend koji svira pank, jednom rečju – trude se da zvuk ne bude isprazan i jednoličan, već ga uspešno ukrašavaju sitnim, ali vrlo čujnim detaljima. Produkcija je na visokom nivou, a umešnost muzičara ovog benda se ne treba uopšte dovesti u pitanje, jednostavno, umeju da sviraju svoje instrumente kako treba i dolikuje. Takođe, čuju se tri glasa, koja su odlično uklopljena, što stilski, što melodijski. Omot albuma me i nije previše kupio, mada je svakako simpatičan, i ima veze sa albumom. Tekstovi razmatraju mahom ljubavnu tematiku, ali opet na veoma lukav i smislen način, i tako bez većih problema zaobilaze da zapadnu u okvire patetike, što je česta boljka onih koji se uhvate u koštac sa tom tematikom. Zamerka je ta što album nije moguće preuzeti sa bandcamp stranice benda, već se može slušati isključivo na stranici, što i nije dobar potez po pitanju promocije muzike benda koji je izdao album prvenac. Morao sam da majstorišem sa različitim on-line programima kako bih uspeo da preuzmem izdanje na računar i slušam ga i kad nisam na internetu.

Ako ste ljubitelji prijateljskog benda Mašinko, koji je tokom ove godine takođe izdao album, ovo je verzija melodičnijeg Mašinka, koja će vam se sigurno dopasti. Ako bih morao da izdvojim favorite koje sam upio na prvo slušanje, to bi bile vero­vatno pesme “Svijet ludila” i “Sam” – dve koje ukratko predstavljaju stil i poruku al­buma.

Sve u svemu, album je veoma kvalitetan, lako se čuje da je u njega uloženo dosta truda i da nije tek tako snimljen, tek da bi se nešto snimalo i sviralo, već da je nastao ozbiljnim i predanim radom iz kog proizilazi svakako zabava i želja za gajenjem kvalitetnog zvuka.
Tihomir Škara
.....................................................................................................................................

Zagrebački bend Pičke Vrište objavili su oktobra 2014. svoj debi album pod nazivom Nedovršena priča na kome se nalazi deset pesama. Ukoliko ste ljubitelj punk-melodic pravca onda je ovo pravo štivo za vas. Pesme sačinjavaju jednu kompaktnu celinu, kako po zvuku, tako po aranžmanima. Otuda vam se može desiti da prosto ne osetite prelaze između kompozicija. Tematika tekstova je ljubavna od čega jedino odskače pesma Svijet ludila, koja govori o rezigniranosti aktulenim društvom, u kome novac predstavlja glavnu vrednost. Treba reći da se i ona ipak sasvim uklapa u melanholičnu atmosferu čitavog albuma. Sa moje strane gledano to je i jedina zamerka Nedovršenoj priči. Možda je zarad veće dinamičnosti albuma, trebalo žrtvovati od njegove kompaktnosti. Ukoliko vam pak to nije važno, ovu moju primedbu možete zanemariti i uživati u jednoj odličnoj svirci, produkcijski odlično ispeglanoj, koju pruža zagrebačka petorka. S obzirom na sve pomenuto nezahvalan je zadatak izdvojiti pojedini pesme, ali ću to ipak učiniti. Pored pomenute stvari Svijet ludila, češće od drugh vredi polsušati i stvari Oprosti i Boje tuge. Preporuka je da album slušate tokom tmurnih jutara, kojih je u jesen uvek na pretek. Kao publika možemo se ponadati da je ovo zaista nedovršena priča grupe Pičke Vrište, te da će uslediti njen uspešan nastavak. Dobro je poznato, da drugi album pokazuje pravi kvalitet benda, te da uspeh prvenca nije slučajan.
Miloš Ivanović

*** U međuvremenu, bend je omogućio besplatno preuzimanje albuma i on se može skinuti sa OVOG LINKA.