Punkreas – Majmunska posla (recenzija)

Nikšićki punk bend Punkreas oktobra ove godine objavili su svoj drugi album pod nazivom Majmunska posla, koji besplatno možete preuzeti fej­sbuk stranici benda. Na ovom izdanju nalazi se 12 pesama, od kojih se dve pojavljuju kao bonus. Naime jedna od njih Drakula je stara stvar Pun­kreasa, koja su ovom prilikom ponudili u novom aranžmanu, dok je pesma Sistem nas laže nastala takođe u ranijem periodu. Takođe treba ovoj grupi treba pridodati i kompoziciju Korupcija (Revolucija!), objavljenu na kompi­laciji Pobuna vol. 2 pesnikinje Marije Krsmanović. Nakon prvog slušanja se već može primetiti da su Nikšićani uz standardni ulični punk zvuk, pesme obojili ska, regge, i hardcore elementima. Time su neosporno pokazali i svojevrsni kreativni napredak u odnosu na prethodni album. Uz to, jedan broj pesama ima na svom početku kao intro citate iz kultnih domaćih fil­mova, čime Punkreas podseća na grupu Šaht. U svojim tekstovima, od kojih je jedan i na engleskom, bend opisuje gorku društvenu svakodnevicu sa jedne strane, dok sa druge „diže čašu“ legendama svog grada i nekim, čini se, boljim vremenima. Bez obzira na sve okolnosti Punkreas preporu­čuje da se ne predamo (Never surrender), te da čvrsto branimo svoje poziciji i kada svi drugi odustanu (Poslednji mohikanci). Zato treba krenuti napred i srušiti zidove kako se ističe u pesmi Terpentin. Vredi istaći da na albumu gostuju Ćomi (Koma,ex Ritam Nereda), Radule (Atheist Rap), te Stefan Bjeletić i Dino Kapetanović (Autogeni tre­ning), koji su dali i nešto svog šmeka određenim pesmama. Konačno treba pomenuti da je i produkcija ovog albuma odlična, što vam omogućava potpuni užitak tokom njegovog slušanja. Bez obzira šta vam naslov govori znajte da ovo uopšte nisu „majmunska posla“ pošto je Punkreas drugim albumom potvrdio da vrlo dobro zna šta radi!
                                                                                                                        Recenzirao  Miloš Ivanović