четвртак, 02. април 2015.

Bjesovi (intervju)

Bjesovi / SVETLA, SVETLOSTI



Gornjomilanovački bend Bjesovi postoji već preko dve decenije, što je već samo po sebi veliki uspeh u našem rokenrolu. Ono što je svakako još važnije je činjenica da je bend kako koncertno, tako i u pogledu stvaranja muzike veoma aktivan. Stoga o aktuelnostima vezanim za Bjesove razgovaramo sa njihovim predvodnikom Zoranom Marinkovićem.

Miloš Ivanović: Tokom prethodne i ove godine, što samostalno, što sa svojim bendom obradio se veći broj pesama, rok bendova od Slovenije do Makedonije. Planiraš li da sve to objaviš na jednom ili dva albuma ili će sve ostati u formi singlova?

Zoran Marinković: 28. februara 2015. na Nocturne sajtu postavili smo, za besplatni download, naš novi album. Album se zove “Svetla, Svetlosti”.
Sadrži 13 pesama u audio formatu i još dve su tu kao video spotovi.

Bjesovi / SVETLA, SVETLOSTI
http://nocturnemagazine.net/download/86/bjesovi-svetla-svetlosti

1) SJAJ / By-Pass / BJESOVI
2) ZEMLJA i CRV/ EKV+Angel's Breath / BJESOVI
3) NEMO / Idoli / BJESOVI
4) SVETLA, SVETLOSTI / Asim Sarvan / BJESOVI
5) NEBO / Električni orgazam / BJESOVI
6) USTAJ, MAJKO ZEMLJO / The Stone / BJESOVI
7) GRADOT E NEM / Mizar / BJESOVI
8) TAKO MLADI (DIVNA JE NOĆ) / Bjesovi+Borghesia / BJESOVI
6) PROBUDI SE / Tako / BJESOVI
10) ISTINA / Machina / BJESOVI
11) RASKOMADANA STRV / Grč / BJESOVI
12) ODVEDI ME DO REKE / Imperium of Jazz / BJESOVI
13) ROUGH CUT / Drugi dan na zemlji / BJESOVI

video bonus:
14) AIKIDO / Braća Left / BJESOVI
15) LUTAK ISKRIVLJENOG LICA / Majke / BJESOVI

Povezan sa Nocturne download stranom je i intervju sa mnom koji je uradio Marko Ristić, urednik sajta, sada i naš izdavač. U tom Nocturne intervjuu može se naći pregršt bitnih i manje bitnih informacija oko ovog izdanja. http://nocturnemagazine.net/intervjui/363/zoran-marinkovic-bjesovi-meu-nama-treba-jos-svetlosti

Ono što tamo nisam rekao je da sam dugo, skoro dve godine, tražio izdavača za nove Bjesove, ali je to jako, jako teško išlo. Činjenica je da se danas u svetu, pa i kod nas muzika slabo prodaje, izdavači ne mogu naći ekonomsko opravdanje za objavljivanje čak i onih, najkomercijalnijih autora. Skoro smo videli da se novi Zdravko Čolić prodavao po megamarketima u “paketu” sa tamo nekim deterdžentom.
http://www.svet.rs/nas-svet/estrada/zdravko-colic-resio-da-rasproda-kompletan-tiraz-novog-albuma

Što se tiče Bjesova na disku ili gramofonskoj ploči nemam ništa protiv nekakvog limitiranog, ekskluzivnog i skupog izdanja gde bi svaki primerak imao svoj serijski broj. Naravno, album ne bi išao uz prašak za veš, tako da mi izgleda da ćemo najverovatnije to uraditi lično mi, Bjesovi, kao autorsko izdanje…
A, ovo sa besplatnim downloadom mi se takođe dopada jer je u duhu antiglobalističke priče koju smo već dotakli sa samizdatom iz 2004. godine, kad smo u hiljadu primeraka, kao samostalno izdanje, odštampali video CD sa koncerta Bjesova u KST-u, u Beogradu, od 31. maja 2003. godine.
Ceo tiraž tog izdanja se nije prodavao, nego smo ga poklonili prijateljima grupe i novinarima...

Miloš Ivanović: Lako se da primetiti da si svojim izborom pesama za obrade, prošarao veliki broj žanrova, od 70-ih do danas. Da li je to rezultat svesnog izbora ili samo logična posledica širine tvog muzičkog interesovanja?

Zoran Marinković: Istina je da je moj muzički ukus prilično širok, ali i to da svoje bavljenje rokenrolom konstantno proveravam i iz vizure likovnog umetnika, pedagoga, supruga, roditelja... U zadnjih 15 godina bavim se i filmom, usput verujem u Boga, tako da su i ovaj aktuelni album, ali i prethodni albumi Bjesova, puni često fundamentalno oprečnih stavova i u svojoj suštini, i u formi...
Pošto sam, kao i svi što smo, u permanentnoj potrazi za harmonijom i skladom, onda ta širina, taj “sukob”, uspešnim “rešenjima”, potom uspešnom estetizacijom može dobiti jedan “nadkvalitet”...
To se trudim... i na tom putu često pitam za savet, jer teško je tek tako izmestiti se van sebe, a to je jedini način da se sagledaš, da stvari vidiš onakvima kakve one zaista jesu...
Pola pesama sa ovog albuma su moj lični izbor. Od toga samo par njih su pesme koje sam odranije voleo, jer suština koncepta sa obradama nije eskapistička. Na stvar nisam ni smeo ni hteo gledati iz privlačne vizure nekog “ko zna”, nego sam napravio novi album Bjesova, ali sa “tuđim” pesmama...
Do ovakvog stava sam došao pitajući neke svoje prijatelje, koje pesme da uzmemo za obrade. Od Dragana Milosavljevića, Nebojše Pudara, Srđana Mirovića, Nebojše Markovića dobio sam dosta predloga, koji su mi često na prvi pogled izgledali čudno, ali sam prolazeći kroz proces preispitivanja tih predloga došao do saznanja šta Bjesovi ustvari treba da rade sa obradama – Treba da naprave NOVU “validnu” vest, onu koja po “sili zakona” treba da dođe posle “Bolje Ti”...
Nova vest... prizemljenje, s pogledom uvis... Nova svest o tome kako smo svi mi, ustvari, gradivne čestice šire Suštine...
Ovako postavljeno umetničko delo ne deluje linijom “samospoznaja - prepoznavanje drugog u meni”, nego “prepoznavanje sebe u drugome – samospoznaja”, pa onda ide onaj prvi način, i... to je to!

Miloš Ivanović: Uz svaku pesmu realizovao si i adekvatan spot za nju. Može li se reći da tvoje nove pesme postaju kompletne tek kada osmisliš i vizuelnu podlogu za njih?

Zoran Marinković: Sa prethodnim albumom Bjesova “Bolje Ti” započeo sam “projekat” vizuelizacije pesama. Isto radim i na “Svetla, Svetlosti”. Ja ne želim s tim videima da dajem “finalna rešenja” muzici. Mislim da to ne bi bilo pristojno, ali ni pametno. Iste pesme su u sebi potpuno zaokružene i deluju zvukom. Muzika kod slušaoca tvori slike i emocije, svakome samo njegove, ali i tu “konstantu” vreme i mesto mogu, i treba da menjaju... Video radovima koji idu uz Bjesove, preispitujem dokle, koliko daleko – gore i dole, levo i desno, napred i nazad, te pesme, te poruke mogu otići. Stoga i više verzija “spotova”, a s druge strane, što se tiče “Svetla, Svetlosti”, i video koncept sam zasnovao na obradama... Premontiravao sam neke filmove koje volim, pričao o ljudima koje volim...

BJESOVI / Sjaj / BY-PASS (“Slobodan Ilić vs. Saša Nikolić” verzija)
http://youtu.be/fZuoUeT0V-E
BJESOVI / Zemlja i Crv / EKV + ANGEL'S BREATH (“Buried" version)
http://youtu.be/pfDk9wC2xkQ
BJESOVI / Nemo / IDOLI (“Zoran Marinković” verzija)
http://youtu.be/DqOHLG1yZyQ
BJESOVI / Svetla, Svetlosti / ASIM SARVAN (“Irréversible” version)
http://youtu.be/yYDi_xohApk
BJESOVI / Nebo / ELEKTRIČNI ORGAZAM (“Goran Đukanović” verzija)
http://youtu.be/yk3qbLStkaQ
BJESOVI / Gradot e nem / MIZAR (“Vanja Wijnberg” verzija)
http://youtu.be/mketsQBPtr8
BJESOVI / Gradot e nem / MIZAR (“Slobodan Ilić” verzija)
http://youtu.be/jdUEvVQnvRk
BJESOVI / Tako mladi (Divna je noć) BORGHESIA + BJESOVI ("Na groblju" verzija) http://youtu.be/QkVkg7JI8es
BJESOVI / Probudi se / TAKO (“Sátántangó” verzió)
http://youtu.be/Mj6SqAS-pJI
BJESOVI / Probudi se / TAKO (“Pinocchio“ version)
http://youtu.be/cRV6XMC_AS8
BJESOVI / Istina / MACHINA (“Begotten” version)
http://youtu.be/v7CIU_Mwvqw
BJESOVI / Raskomadana strv / GRČ ("Zločin i kazna" verzija)
http://youtu.be/guM7H8cDbvA
BJESOVI / Raskomadana strv / GRČ (“Starship Troopers” version)
http://youtu.be/CYjI3zy8fWY
BJESOVI / Raskomadana strv / GRČ (“Soldier Blue” version)
http://youtu.be/MgOmls261vM
BJESOVI / Odvedi me do reke / IMPERIUM OF JAZZ & TALKING HEADS (Trier's Europa version)
http://youtu.be/i0dmq9yBFPQ
BJESOVI / Odvedi me do reke / IMPERIUM OF JAZZ & TALKING HEADS („Man Vs Wild“ version)
http://youtu.be/oaO0RXaswns
BJESOVI / Rough Cut / DRUGI DAN NA ZEMLJI (“Piranha 3D” Version)
http://youtu.be/iI4pk_1jy-0
BJESOVI / Rough Cut / DRUGI DAN NA ZEMLJI (Hun Jang's Rough Cut version)
http://youtu.be/0v0M-25bClw

video bonus:

AIKIDO
http://youtu.be/Co53C7YrpQc
LUTAK ISKRIVLJENOG LICA
http://www.youtube.com/watch?v=gt8FbVHylik

Miloš Ivanović: Šta publika nadalje može očekivati od tebe i Bjesova kada je u pitanju davanje novog ruha starim pesmama? Koliko je još pesama u planu?

Zoran Marinković: Ovo sa obradama je zaokružena priča. Zaokružio sam je i sa dodatnim obradama, kao Bjesomar. Bjesomar je moj alternativni umetnički ego, i dosta je vezan za Bjesove. U Bjesovima, bez obzira na to što se trudim da uvek budemo sveži i originalni, ipak pričam na način na koji Bjesovi moraju da pričaju...
Kao Bjesomar mogu da se igram... Snimio sam mnogo muzike mimo grupe, sarađivao sa mnogim ljudima... Naučio sam da koristim neke grafičke, muzičke i video softvere...
Što se tiče obrada, kao Bjesomar u svom kućnom studiju snimio sam: Nadu Knežević (Hej, šta je s vama ljudi), Smak (Zašto ne volim sneg), E-Play (Ljubica)...
Videom sam ilustrovao, i postavio na moj YouTube nalog:
Dušana Prelevića Preleta http://youtu.be/_5xvB959VaQ (Lift i ja stižemo do kraja),
Buldožer http://youtu.be/3pnmZhZF1X0 (Svaki čovjek ima svoj Blues),
Darkwood Dub http://youtu.be/vcJESq5XcAQ (Nešto sasvim izvesno),
By-Pass http://youtu.be/MEGTmAXHILU (Sjaj),
Bajagu i Riblju čorbu http://youtu.be/hNr_ZOql8-U (Godine prolaze - Užasno mi nedostaje),
Borghesia-u i Bjesove http://youtu.be/gaTYDY0B0P4 (Tako mladi / Divna je noć) itd...

Možda album sa Bjesomar obradama objavim uskoro, videćemo...

Miloš Ivanović: Hvala ti na ovom kratkom razgovoru
Zoran Marinković: Hvala vama.

Photo by Boriša Pavlović


Miloš Ivanović

Нема коментара:

Постави коментар